A karakter és a user kapcsolataÍrta: Hedgedog, 2014. 06. 29. napjánHozzászólások száma: 2A szerepjáték – ahogy neve is mutatja -, alapvetően azt jelentené, hogy szerepeket játszunk, de nincs mindenki így ezzel. Az írói véna vagy a szerzői tapasztalat hamar átsegíthet az első karakteres szárnypróbálgatásokon, és kialakulhat a jellegzetes stílus, megjelennek a karaktered meghatározó különleges jegyek. Nem csak a karakterünk fejlődik, hanem mi is. Ennek pedig megvannak a maga jellegzetes lépcsőfokai.
Olvass tovább >>
Tüntesd el a reklámokat a fórumodról!Írta: Emphus, 2014. 05. 27. napjánHozzászólások száma: 0Ingyenes fórumszolgáltatónál vagy, és zavar/csúnya a fórumon lévő hirdetés? Szeretnél kedvezni a játékosaidnak azzal, hogy egy nagyon egyszerű módon teljesen eltünteted azt? Itt a megoldás!
Olvass tovább >>
Mi számít aktívnak?Írta: Emphus, 2013. 06. 15. napjánHozzászólások száma: 13Volt egy szavazásunk, amiben arról kérdeztük az FRPG játékosokat (Titeket), hogy mit kell produkálni a fórumnak, hogy aktívnak lehessen mondani. Igen érdekes eredmények születtek, összegezzük hát mélyrehatóan, akár egy-egy szavazatra is lebontva.
Olvass tovább >>
Tényleg az enyém? Vagy nem?Írta: Emphus, 2013. 06. 11. napjánHozzászólások száma: 13Sok helyen találkozni a "minden ami létezik az én tulajdonom az oldalon" típusú szövegekkel, de ezek vajon mennyire komolyak? Általában semennyire, ráadásul a tartalom egy része vagy egésze "lopott". Mit érdemes akkor kiírni kopirájtnak, és mit nem?
Olvass tovább >>
Szép, szép, de vajon használható is?Írta: Emphus, 2013. 05. 25. napjánHozzászólások száma: 2Sok fórumon látni nagyon szépen kialakított külsőt, de ezeknek csak kis töredéke az, ami felhasználóbarát és használható. Hiába ragadjuk meg a látogató figyelmét néhány másodpercre, ha azzal semmit nem érünk, mert az oldal használhatatlan. Mire figyeljünk hát a design kialakításkor?!
Olvass tovább >>
Eltűnt a karakterbazár!Írta: Emphus, 2013. 03. 03. napjánHozzászólások száma: 3Az ötlet jó volt, a megvalósítás működött, sok ember sok munkája volt benne, ám úgy látszik, ez még sem volt elég. Az oldal (és az üzemeltető, a Holdfényárnyék) is egyszerűen eltűnt, törölve lett. De lehet, hogy már az utód is megvan...
Olvass tovább >>
Fórumot indítanék, de hol tegyem?Írta: gazdy, 2013. 01. 04. napjánHozzászólások száma: 3Az online szerepjátékot a többségünk ott kezdi, hogy valahová beregisztrál és játékosként ténykedik. De mi van azokkal, akik egy nap felébrednek és valami új, saját után kezdenek vágyakozni? Hogyan álljon neki valaki egy fórum elkészítésének, ha még életében nem csinált ilyet? Nos, némi segítséget kaphattok, hogy tudjatok választani palettáról.
Olvass tovább >>
2012-es FRPG és szerepjáték kutatásÍrta: Emphus, 2012. 12. 14. napjánHozzászólások száma: 0Egy kis betekintés a 2012-es év szerepjáték- és játékkutatásába. A kutatás célja, hogy egy átfogó képet kapjunk a magyar játékos közösségekről (és a cikkben az FRPG közösségekről), illetve a szerepjáték társadalomformáló hatásairól, a digitális kultúra és identitás tükrében. Lássuk hát Fromann Richárd, több ezer kitöltőre alapozott eredményeit.
Olvass tovább >>
Kalandos élet vagy… nem annyiraÍrta: Lupo, 2012. 12. 05. napjánHozzászólások száma: 10- Háh, a karim tegnap megmentette a világot a gyilkos, emberevő éti csigáktól és nyolcvanezredik szintre lépett a mágiája!
- Az én karakterem kínait evett, tévézett és bekreppelte a haját tegnap. Meg felvett húsz új ismerőst Facebookon.
Olvass tovább >>
ElőtörténetÍrta: MonaWamp, 2012. 12. 02. napjánHozzászólások száma: 3A szerepjátékos oldalak 99,9%-án elvárt és követelmény, hogy előtörténetet írjunk. Vannak helyek, ahol csupán néhány pontból áll, amikből kiderül a nevünk, korunk, előfordul azonban olyan is, hogy az imént felsorolt pontok mellé egy komplett előtörténetet kell írnunk, amelyben részletesen kifejtjük karakterünk eddigi életének menetét. Lássuk…
Olvass tovább >>
Egy kis élménybeszámolóÍrta: Lupo, 2012. 11. 29. napjánHozzászólások száma: 3Bár az oldal fő témája a fórumon zajló szerepjáték, de úgy véljük nem árt, ha a kedves olvasó kap egy kis betekintést más módjaiba is. Ezúttal az élő szerepjátékot vesézném ki, hogy én hogyan éltem meg az első alkalmat és milyen tapasztalatokkal szabadultam el onnan.
Olvass tovább >>
Mennyiség vagy minőségÍrta: MonaWamp, 2012. 11. 25. napjánHozzászólások száma: 14Avagy minek írunk kétezer szót, ha a nagy része felesleges töltelék? Az frpg oldalak egy részén meg van határozva, hogy egy hozzászólás mennyire legyen hosszú. A vélemények erről megoszlanak, oldaltól és usertől függően. Van, akinek nem mindegy, hogy mennyire hosszú választ kap, de van olyan is, akinek csak a tartalom számít. Te hova tartozol?
Olvass tovább >>
A szerepjátékok típusaÍrta: Eralion, 2012. 11. 22. napjánHozzászólások száma: 3Egy kis bemutató arról, hogy milyen féle-fajta szerepjátékok léteznek manapság, és azokról egy kis rövid leírás. Valószínűleg mindannyian ismeritek ezeket, de nem árt felvázolni, hogy mik is vannak. Nos, lássuk hát...
Olvass tovább >>
Én, te, ő…Írta: Lupo, 2012. 11. 18. napjánHozzászólások száma: 6A fórumos szerepjátékot annyi módon lehet játszani, hogy borzalom. Nem, nem arra gondolok, hogy ülve, fekve, kerékbe törve… Inkább azt boncolgatnám, hogy én vagyok-e a karakter, vagy inkább ő? Vannak játékosok ugyanis, akiknek nem mindegy.
Olvass tovább >>
Mi is a fórumos szerepjáték?Írta: Emphus, 2012. 11. 14. napjánHozzászólások száma: 10Sokan nem tudják hova rakni a szerepjátékokat, és csak kérdésekkel bombáznak, hogyha megemlíted, hogy Te játszol - mi ez, hogy működik, miért jó. Ez fokozottan igaz a fórumos játékokra, még kevésbé értik meg az emberek, hogy miért is játszol ilyenekben, és hogy működik. Talán ez a cikk segíthet nekik...
Olvass tovább >>
Freestyle és storytellerÍrta: Eralion, 2012. 11. 11. napjánHozzászólások száma: 2A freestyle és storyteller játéktípusról általában tévhitek szoktak keringeni a világhálón, és a játékosok között. Ez a cikk azért jött létre, hogy ezeket a tévhiteket eloszlassa. A fogalmak sok évvel ezelőttre nyúlnak vissza, (1990) és az eredeti/"ős" jelentéseiket tárom itt most elétek...
Olvass tovább >>
Valós idő, vagy kívül tágasabb?Írta: Lupo, 2012. 11. 08. napjánHozzászólások száma: 7Valós idejű, vagy időn kívüli játék, avagy te a csokis fagyit szereted én meg a vaníliát. Mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai, egyikre sem lehet rámondani, hogy ez jobb mert… Ha pedig valaki mégis így kezdene egy mondatot és velem ellentétben be is fejezné, az hazudik, vagy festi magát.
Olvass tovább >>
Bezár a Thrillion KincseiÍrta: Emphus, 2012. 11. 04. napjánHozzászólások száma: 4Sok-sok év után ez a nap is eljött: bezár az egyik legrégebbi magyar szerepjáték, a Thrillion Kincsei. A 10 éves fennállásukat épp most ünneplő admini gárda úgy döntött, hogy az év végén határozatlan időre elérhetetlenné teszi a játékot, több száz ember nagy bánatára.
Olvass tovább >>